preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jelsa

Login
Ulaz u e-Dnevnik

za učenike i roditelje:

Sada je...

 

 

office365


Učiteljima i učenicima je dostupan besplatni pristup Office365 alatima.
Upute za preuzimanje

Oglasna ploča
Pitaj ne skitaj

Red Button

KORISNE POVEZNICE

NE govoru mržnje na internetu

Katalog školske knjižnice

Virtualna knjižnica

Naslovnica
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Povratak na nastavu u školi, razredna nastava
Autor: Ana Miljak, 21. 5. 2020.

Od ponedjeljka, 25. svibnja 2020. godine omogućava se nastava u školi za sve učenike razredne nastave, svih predmeta koje učenici imaju. U slučaju da se dijete iz objektivnih ili subjektivnih razloga ne uključi u nastavu, moći će se uključiti naknadno (novim uputama naknadno uključenje nije onemogućeno), a roditelj mu je u međuvremenu dužan omogućiti praćenje nastave online koja će još neko vrijeme biti moguća i uz pomoć Škole na Trećem (HRT). Za to vrijeme, nastava bi trebala biti sinkronizirana za učenike koji pohađaju nastavu u školi i one koji je prate na daljinu.
Objektivni razlozi neuključivanja u nastavu u školi su npr. nemogućnost ograniziranog prijevoza na vrijeme, nemogućnost prostorne organizacije prema uputama HZJZ od najranijeg dana, lokalna žarišta epidemije, bolest djeteta i slično.
Subjektivni razlozi se odnose na okolnosti koje u uobičajenoj situaciji ne bi bile opravdana isprika, ali u sadašnjoj se smatra da jest (npr. na bojazan roditelja radi koje dvoji i/ili zazire od povratka djeteta na nastavu u školi, radi okolnosti da bi time moglo ugroziti bliske osobe iz rizične skupine, sebe dok roditelj rizik ne procijeni uz savjet liječnika i sl.). 
Nadalje, djeca ne dolaze na nastavu ako imaju simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa), ako im je izrečena mjera samoizolacije ili ako imaju saznanja da su zaraženi s COVID-19, a u slučaju da ih imaju, javljaju se telefonom ravnatelju škole i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Djeca sa znakovima drugih zaraznih bolesti također ne dolaze u ustanovu. Odrasla osoba ne prati dijete u školu ako ima navedene simptome, odnosno izrečenu mjeru ili saznanje da su zaraženi.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo ističe kako je, uz poštivanje njihovih uputa (!), rad u školi siguran koliko i ostanak kod kuće. Radi nužnosti organizacije nastave prema uputi HZJZ koja se odnosi na fizičku distancu od 1.5m među učenicima, roditelji su upitani o povratku učenika na nastavu kako bi se moglo doista udovoljiti potrebama održavanja nastave u slučaju da veličina većih učionica zahtjeva podjelu učenika razrednih odjela na dvije odvojene skupine, radi čega bi bilo potrebno im osigurati još jednog učitelja/ učiteljicu razredne nastave. Time se istovremeno izbjegla mogućnost podjele razrednih odjela na manje skupine ukoliko za tim ipak ne bi postojala doista stvarna potreba odmah, a što bi u protivnom neminovno rezultiralo zbunjenošću i razočaranošću učenika koji se raduju prijateljima iz svog razreda i svojoj učiteljici razredne nastave nakon mnogih tjedana odvojenosti, a u pogledu organizacije nastave bi predstavljalo ishitreni i bespotrebni izostanak pedagoškog kontinuiteta. Za razliku od nekih medijski plasiranih informacija, uputa na mjeru fizičke distance učenika nije fleksibilna u smislu da je se treba pridržavati "ako je to moguće" (pa ocijeniti prihvatljivim da je to kod mlađeg uzrasta djece često nemoguće). Naprotiv, HZJZ skreće pozornost da će od pridržavanja te mjere postojati odstupanja radi uzrasta, naravi i karaktristika djece te dobi: motoričkog nemira, radoznalosti,  nerazumijevanja uputa, nezrelosti ih se konstantno pridržavati  i slično, te u tom smislu nije za očekivati da će realizacija ove mjere biti beziznimno ispoštovana u baš svakoj minuti. U uputama HZJZ se ističe polazište kako je procjenjena sigurnost u radu u izravnoj vezi sa poštivanjem uputa, pa dakle i traženom fizičkom distancom tijekom dolaska u školu, rada, kretanja i odlaska iz škole.

Za sve učenike u školi vrijede epidemiološke mjere u školi propisane na temelju preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. (PREUZMI) Molimo roditelje da se s njima u cijelosti upoznaju, te upoznaju s njima svoje dijete prije dolaska u školu i objasne djetetu na njemu razumljiv način zašto te mjere postoje i potaknu ga da ih se pridržava.

O svim detaljima rasporeda ulaska i izlaska učenika iz škole, rasporeda odmora, trajanja nastave roditelji će biti obaviješteni putem Vijeća roditelja i ove web stranice.

U nastavku možete pročitati dio načina provođenja mjera na očekivani način u skladu sa sadašnjom situacijom i uputama HZJZ.


Učenici će po dolasku na nastavu biti educirani o provedbi mjera, na primjeren način. Prema uputama MZO, s njima će biti potrebno vježbati gdje se kreću, kako se koriste odmori, izlazi na dvorište i na igrališta, te evakuaciju u slučaju potresa.

 

KORIŠTENJE PROSTORA ZA VRIJEME NASTAVE I BORAVKA U ŠKOLI:

-distanca među učenicima tijekom rada u učionicama je 1.5m
-jedna skupina učenika koristi jednu prostoriju
-u školi, učenici jedne skupine se ne miješaju se sa učenicima drugih skupina
-prolaz kroz hodnike će se odvijati po rasporedu kretanja do prostorije u kojoj skupina boravi
-prostorije wc-a će se koristiti tako da se osigura distanca među učenicima

*Razredni odjeli u kojima ne bi bilo moguće smjestiti učenike na distancu od 1.5m radi nedostatnih veličina učionica i broja učenika, bit će podijeljeni na dvije obrazovne skupine, a MZO navodi da će u tim slučajevima omogućiti zapošljavanje učitelja za rad.

KRETANJE IZVAN DODJELJENE UČIONICE, HODNIKA I WCa, KONTAKTI i sl.:

OBROK: Kako OŠ Jelsa nema školsku kuhinju, ni blagovaonu u kojoj bi se moglo odrediti raspored korištenja i njihovog čišćenja, roditelji su dužni djetetu pripremiti užinu i tekućinu za piće svakodnevno,  jer neće biti dopušten odlazak učenika „do dućana/ pekare“ u blizini preko odmora

MALI ODMOR: učenici provode bez kretanja po školi izvan utvrđenog rasporeda, te bez miješanja sa učenicima drugih skupina

VELIKI ODMOR: veliki odmor učenici provode pod nadzorom učitelja koji s njima radi, bez miješaanja sa učenicima drugih skupina, a ovisno o vremenskim prilikama ga provode vani ili u učionici

DJELATNICI U KONTAKTU: sa skupnom učenika će biti u kontaktu osobe uključene u odgojno obrazovni rad s njima: učitelji, stručni suradnik i ravnatelj po potrebi. Čišćenje prostorija se provodi kad učenici ne borave u njima.

KLIMATIZACIJA PROSTORIJA: izbjegava se

Nastava TZK će se odvijati isključivo vani, ne u zatvorenom prostoru. Izvannastavne aktivnosti, posjete knjižnicama, muzejima, predstavama i sl se neće provoditi.

SVAKODNEVNO PRIJE ODLASKA U ŠKOLU: roditelj je dužan izmjeriti temperaturu djetetu

DOLAZAK NA NASTAVU:

  • učenici dolaze i odlaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja, ovisno o odluci roditelja
  • roditelji ne ulaze u školsku zgradu
  • ispred škole, pri ulasku i izlasku svi poštuji distancu od 1.5m (osim osoba iz istog kućanstva)
  • učenici u zgradu ulaze na način i u vrijeme koji će biti utvrđeni rasporedom
  • prije ulaska dezinfekcija ruku
  • nošenje maski i rukavica se ne predviđa
  • djelatnici iz rizičnih skupina koriste maske i fizičku distancu

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju